Nettbutikk
Dette kan Bratli
Jeg hjelper deg med å designe, bygge, integrere og videreutvikle din nettbutikk. Dette gjør jeg gjennom god planlegging, en klar strategi og effektiv gjennomføringsevne.
Velger du å jobbe med meg, vil du få en som ikke bare kan bygge nettbutikken – men en som også forstår behovet for å skille seg ut på markedet og som forstår hvordan du skal skalere din nettbutikk i et konkurransedrevet marked.
Jeg vil med den erfaringen jeg har i ryggsekken, kunne komme med konkrete anbefalinger knyttet til varelager og logistikk, frakt, valg av betalingsleverandør og andre tredjeparter. Med andre ord vil du få en person som kan det meste- og det jeg ikke kan, har jeg et godt nettverk rundt meg som kan.
WordPress
Som fundament til din nettbutikk benytter jeg WordPress. Som en av verdens mest brukte plattformer, har den flere fordeler. Den er enkel i bruk, gode utvidelsesmuligheter og gode innebygde verktøy som kan gjøre deg mer synlig på nettet. WordPress er med andre ord SEO-vennlig, som vi sier. I tillegg gir WordPress gode muligheter for å videreutvikle nettbutikken og skalere den, når tiden er inne for det.
WooCommerce
WooCoomerce er utvidelsen jeg bruker for å bygge selve nettbutikken. Jeg har gode erfaringer med WooCoomerce og mener at dette brukervennlig – både for deg som skal redigere og legge inn nye produkter og priser underveis – og for dine kunder som skal orientere seg på siden – og trykke på kjøp-knappen. WooCoomerce er brukervennlig, funksjonsrikt og gir deg som butikkeier mulighet til å enkelt administrere nettbutikken.
Frakt
Gode fraktløsninger er helt nødvendig for at du skal selge produktene i din nettbutikk. I dag stiller kunden strenge krav til rask og effektiv levering. Eksempel på ulike fraktløsninger kan være Bring, PostNord eller HeltHjem. De aller fleste fraktleverandører har gode integrasjoner som kan brukes direkte i din nettbutikk. Dette gjør at du kan skrive ut fraktetiketter og foreta hele prosessen direkte fra nettbutikken.
Jeg har god erfaring med fraktalternativer – og hjelper deg gjerne med å finne den løsningen som funker for deg – og dine kunder.
Betaling og sikkerhet
En smertefri kjøpsopplevelse kommer gjennom en enkel og brukervennlig betalingsløsning. Eksempel på betalingsløsninger kan være Klarna, Vipps Checkout eller Nets. Det som er viktig å tenke på når du velger betalingsløsning er at klikkene fra kunden har lyst på produktet, til produktet er kjøpt, bør være få. Dette er gjerne grunnen til at Vipps sine betalingsløsninger er svært populære om dagen, da Vipps opererer med hurtigkasse – noe som gjør at kunden allerede på selve produktsiden kan foreta kjøpet.
I tillegg til at betalingsløsningen skal være effektiv, kan det være verdt å merke seg at trygghet, tillit og sikkerhet er viktige faktorer. Det kan være både effektivt og lurt å velge en betalingsleverandør som er kjent blant kundene. Eksempel på dette kan være Vipps eller Klarna. Sikkerhet er også viktig for å sikre at informasjonen til kunden ikke kommer på aveie verken under eller etter kjøpsprosessen. Dette er strengt regulert hos de alle fleste betalingsleverandører.
Jeg har testet mange betalingsløsninger og kan derfor være behjelpelig med valg av den rette for deg og din nettbutikk.
Synlighet
En nettbutikk som ikke blir sett av potensielle kunder, er trolig en nettbutikk som ikke selger sine produkter. Du bør derfor tenke på å ha et markedsføringsbudsjett som gjør at du kan kjøre Google annonser og annonser på sosiale medier i etterkant av oppsettet.
Jeg har knyttet til meg ekspertise på dette, noe som gjør at jeg i etterkant av oppsettet kan være behjelpelig med annonser på alle plattformer og kanaler. Jeg gir gjerne råd om hvilke budsjetter du bør ha – og hvilke kanaler som er de riktige for dine produkter.