Familiedrevet gullsmed i
Arna siden 1951

Kunde: Kleiveland Ur & Gull

Tjenester: NettbutikkVisuell identitet

Kleiveland drives i dag av 5. generasjon og er en familiebedrift med røtter tilbake til 1951. Familiebedriften etablerte butikk på Øyrane Torg da dette åpnet i 1994- og har siden ekspandert med enda en butikk på Åsane Storsenter.

Oppdraget

Sigmund Kleiveland som startet Kleiveland-eventyret hadde i sin tid håndtegnet en logo. Denne hadde et helt unikt særpreg som var svært viktig å ivareta når jeg fikk den ærefulle oppgaven med å fornye Kleiveland sin visuelle identitet- og forberede dem på en ny tid- med nye målgrupper i siktet. Noe av kjennetegnet til den tidligere logoen var bokstaven K- som symboliserte viserne til en klokke. Jeg forenklet bokstaven for å gi den et mer minimalistisk uttrykk og valgte en typografi som både speilet minimalisme men som også ga en følelse av eksklusivitet. Hovedmålet var at logoen skulle kunne gi gjenkjennelige trekk til den gamle- noe jeg sammen med Kleiveland fikk til på en varig måte.

I tillegg til en ny visuell identitet lagde jeg en nettbutikk som ble starten på et innmarsj i netthandel. Kleiveland startet i det små- med et enormt varelager, hvor det ble lagt til produkter litt etter litt.

I dag kan Kleiveland speile seg i en nettbutikk med over 1.500 produkter og en stigende salgskurve som midtveis i 2023 har passert over 1.4 MNOK, bare et år etter deres innmarsj.

Prosjekt?

Jeg drøfter gjerne ditt prosjekt med deg. Ta kontakt for en uformell prat.

Kontakt

Storaneset 12, 5260

Indre Arna

+47 98 11 75 82

hei@heibratli.no

Jobbe med Bratli på et prosjekt?

Nyhetsbrev fra Bratli

Bli med på nyhetsbrev og få tips og triks fra meg hver måned.